Nötkurs!

Vi har varit på kurs i nötvallning i helgen!!
klockan 9 i lördags så samlades vi  på bejstorps gård ett glatt gäng på 8st
jag hade inte sovit på hela natten jag var jätte nervös så nervös så jag hade ont i magen.
Instruktören Peter Helen började med att fråga om det var några som hade vallat på nöt innan
och det var några stycken så dom fick börja och jag kan ju säga att jag blev inte mindre nervös
när jag såg ur en svart STOR kviga ställde upp sej och gjorde utfall mot varenda hund.
Så blev det min tur och Peter gick med mej vi började med lina för jag var osäker på hur Jolly
skulle agera vi gick lungt fram och dom flyttade sej fint oj tänkte jag det här går ju bra.. och vipps
så vänder sej den stora svarta kvigan om och rusar imot Jolly och jag tror nog att vi blev lika rädda bägge två
Jolly for tillbaks med ett illvrål men var tillbaka direkt och jag blev faktisk förvånad på att Jolly
var så försiktig med tanke på hur hon kan vara i en får flock men det tyckte jag var bra.

Det var jätte kul att se allas hundar och det var några stycken som imponerade...
det var en fröjd att se Cia och Häxa... där var också Grete med Sejer, Susse med Tintin, Nina med Kevin,
Therese med Burre, Kjetil med nix och Tove med Stuff och jag och Jolly

På Söndagen så började vi som på Lördagen med att fösa korna framför oss och jag kan
säga att Jolly växte för var gång vi var inne dom sista gångerna var hon inne och nöp till i hasorna
jag höll andan dom första gångerna men sen såg jag hur skickligt hon undvek sparkarna.
Jolly behöver några gånger till innan hon vågar bita i näsan när dom ställer upp sig men
det kommer..
Det var roligt att höra av Peter Helen att han tyckte att jag skulle fortsätta att träna på nöt för
han trodde att Jolly kunde bli riktigt bra.
Så jag pratade med dom som äger djuren som vi tränade på så jag fick gärna komma och valla
mer på deras djur både på nöt och får :-)

Men jag kan lova att den STORA svarta kvigan satte respekt på både hundar och förare ;-)

Det blev en jätte lyckad helg med ett härligt gäng och det blev många goa skratt
jag hoppas att det blir fler gånger..och vi hoppas på en fortsättningskurs!


















Fler bilder finns Gretes blogg  och på Tages fotoblogg kommer det också att finnas bilder


Kommentarer
Postat av: Grete og co

Tusen takk for en super helg!

2009-06-30 @ 11:57:33
URL: http://www.workingspirit.se
Postat av: Malin och exa

2009-06-30 @ 13:13:38
Postat av: Malin och exa

vad kul att det gick bra, det var ju det jag sa :) !

Skönt att ha djur också på närmare avstånd som du kan träna på, det skadar ju inte :)

2009-06-30 @ 13:14:48
URL: http://exasbekannelser.blogg.se/
Postat av: Jessica, Scott & Dix

Hejsan!

Guuu vad häftigt,,,jag hade blivit skitskraj av den där kossan det vill jag lova,,Allt bra med er ser jag..Kram på er!

2009-07-06 @ 10:00:28
URL: http://bonscott.dinstudio.se
Postat av: Malin, Kaja & Glada

tjabba!!

Ska du ta tag i agilityn å hänga på å tävla inoff i göige-broby den 26/9?

Jag ska köra Glada, Frida me Bella å Andreas me Vera. vi ska prova våra unghundar, så du kan väl köra båda dina? :)

kram

2009-07-16 @ 12:10:46
URL: http://enunik.blogg.se/
Postat av: Malin, Kaja & Glada

klart du ska hänga me å tävla iaf Snowie!!! :)

Tävlingen ligger ute på onlie, bara att anmäla dig ;)

kram

2009-07-18 @ 11:12:14
URL: http://enunik.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad duktiga du och dina hundar är! Ser riktigt roligt men lite läskigt ut med den stora tuffa kossan!

Fina bilder som vanligt!

Ha det gott!

2009-07-27 @ 23:04:14
URL: http://www.bonitaochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0