Bloggtorka!

Jag har varit jätte dålig på att blogga men ska försöka bättra mej ;)

Har haft en envis förkylning och ihop med mycket att göra på jobbet så har inte kroppen hängt med
så agilitytävlingen som jag hade sett fram emot blev inställd. :(

Men nu är jag på bättringsvägen så nu ska vi ta tag i agility träningen både på Snowie och
Jolly. Vallningen tar vi uppehåll med över vintern hinner inte köra ner till Peter nu på
kvällarna innan det blir mörkt men det gör inget för jag och Jolly behöver nog en paus
har haft en nedgång i vallningen den sista tiden.

Idag så har jag lagt spår till båda tjejerna till Snowie la jag ett långt blodspår tidigt i morse som fick
ligga till nu ikväll liggtid 9 timmar med två bloduppehåll på 15 meter.
Har inte lagt blodspår på jätte länge men det gick kanon Snowie jobbar lugnt och bestämt
och jag ser ju längre spåren ligger till henne ju noggrannare blir hon det är kul att se att hon har
uthålligheten att jobba igenom ett blodspår det är ju inte någon belöning i spåret som det är på bruksspår
(det är ju uthålligheten i annan träning som är en nackdel för Snowie)

Jolly fick också ett långt spår men det blev ett brukspår men jag la inte ut mer än 3 pinnar plus slut
och med ett antal vinklar ville kolla om hon klarade att hålla koncentrationen och hålla
spåret längre innan belöningen kom.
Det gick jätte bra hon snurrade lite i en vinkel men resten gick bra.
Det är lite annorlunda att se Jolly hur hon spårar med tanke på att all annan träning som
hon gör så ska allt gå i 200 hundra men när hon spårar så är det lugnt och noggrant.

Det var lite uppdatering från oss!

Här kommer lite nya kort....















Jackie snart 12 år!!




         

En tanke skickar jag till finaste lilla Kiro som har vandrat till landet andra sidan regnbågsbron!
(han kommer alltid att finnas i våra tankar)

 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth & Merlin

Åh vilka fina bilder!!!! =)

Tråkigt att ni inte kommer mer på vallningen nu....vi tänkte nog försöka någon måndag till...men så har vi ju inte så långt dit. Förstår dig för det blir mörkt tidigt nu. Var bor ni?

Det är skoj att spåra!!!

Förresten tänkte bara berätta att vi gjort utredning på Merlins mage nu- och än så länge har de inte hittat något fel på blodprover. Har ett pancreasprov vi inte fått svar på än...

Så nu kör vi det fodret som verkar funkar nu och är försiktiga med vad vi ger honom i övrigt....men han mår bra än så länge! Hoppas det håller sig....



Kram från oss....

...håller koll här så uppdatera gärna ;)

2009-10-10 @ 21:51:54
URL: http://merlin.webgain.se
Postat av: Lena

Hej! Vad fint här är! Fina bilder som vanligt! Ha en skön helg!

2009-10-16 @ 13:28:58
URL: http://www.bonitaochjag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0